Jakie korzyści dla zdrowia niesie wysiłek fizyczny?

Najczęstszym błędem osób, które zaczynają ćwiczyć jest traktowanie treningu jako obowiązkowego elementu w walce z nadprogramowymi kilogramami. Jednak systematyczny trening powinien być celem samym w sobie, a nie celem do czegoś. Szczupłe i jędrne ciało to jedynie efekt uboczny ćwiczeń .

Przede wszystkim regularny trening to skuteczna broń przeciwko depresji. Podczas wysiłku fizycznego wydzielana jest olbrzymia porcja endorfin, która poprawia nastrój oraz pomaga pozbyć się stresu nagromadzonego w ciągu całego dnia. Dzięki ćwiczeniom ludzie stają się dla siebie bardziej mili i zyskują większą radość z życia, ponieważ podczas intensywnego wysiłku pozbywają się zbędnego napięcia.

Aktywność fizyczna pozwala zwiększyć ilość spalanych kalorii nawet 25-krotnie, dzięki czemu na efekty wizualne nie trzeba długo czekać. A każdy kilogram mniej to dodatkowa motywacja do dalszych ćwiczeń. Regularne ćwiczenia również oczyszczają organizm, ponieważ wraz z potem wydalane są toksyny zatruwające organizm od wewnątrz. Odciążenie organizmu wpływa również na lepszą pracę układu immunologicznego.

Trening to nie tylko dobry sposób na obniżenie wagi, ale również poziomu cholesterolu, który przyczynia się do rozwoju wielu chorób, w tym miażdżycy. Badania naukowe wykazały, że zaledwie kwartał ćwiczeń pozwala na 7-krotne podniesienie poziomu HDL, czyli dobrego cholesterolu, który powoduje obniżenie LDL, określanego potocznie złym cholesterolem.

W zdrowym ciele sprawny mózg – trening to również idealny sposób na przerwę podczas nauki. Naukowcy dowiedli, że wysiłek fizyczny stymuluje produkcję nowych neuronów, co w znaczący sposób poprawia pamięć. Zapewnia również lepsze ukrwienie mózgu, co poprawia zdolność koncentracji i uczenia się.

Powyżej wymienione korzyści płynące z ćwiczeń przekonają Cię, aby ruszyć się z kanapy i wziąć sprawy we własne ręce. Zacznij już dziś i zmień swoje życie na lepsze.



Dodaj komentarz